Berzikir lah denGan BetuL

Tetibe terlintas dalam kepala otak ni berkenaan dengan perkara ni... Sebenarnya da lama nak habaq kat kawan-kawan atau saudara-mara tapi tu lah, asyik tak kluaq lak dari minda ni...Tetiba lak mai ni..

Banyak ngat duk prati, duk dengaq sebutan zikir sama ada di masjid, surau, atau majlis-majlis agama berkenaan sebutan zikir yang salah! Di bawah ni diterangkan secara terperinci :

1. Subhanallah (Maha Suci Allah)
Banyak ngat dengar orang berzikir secara laju dan berbunyi subhanollo subhanollo subhanollooo.... Apekah maksud itu wahai pembaca budiman....

2. Alhamdulillah (Segala Puji bagi Allah / Segala Puji hanya Milik Allah)
Dalam kes ni, dorang sebut alhamdulillaaaa alhamdulillaaaaaa alhamdulillaaaa.....Adeiiii..

3. Allahuakbar (Allah Maha Besar)
Dalam kes ni, dorang sebut ollohuakba ollohuakba ollohuakbaaa.....ih ih ihhhhhh.....

4. La Ila Ha IllAllah ( Tiada Tuhan selain Allah)
Dalam kes ni, dorang sebut la ila ha illallo, la ila ha illallo........hmmmmm

Kita berzikir nak dapat pahala dari Allah. Jika salah zikir, tak tahu lah dapat apa.... Harap sampaikan kepada keluarga, teman dan sahabat handai....Insya Allah.

p/s: aku bukan ustad....jangan memandai nak comment aku ni ustad sebab buat post canni...aku cuma rasa bertanggungjawab nak meluahkan keresahan yang aku sendiri jumpa ni....tima kasey!

2 comments:

JAMALUDDIN ABU BAKAR said...

peribadi berzikir..

http://jamaluddinab.blogspot.com/2009/08/peribadi-berzikir.html

KERTAS A4 BLOG said...

hoho, tenkiu bro kerana sudi berkongsi info... Sama-sama lah kita membantu saudara kita..Insya Allah

Post a Comment

 
----------------------------- -----------------------------