Pengalaman Berjumpa Makhluk Halus

Haaaaa! Paham ape maksud halus tu... Alalala wat tak paham pulak...Syaitan ngan Jin laaa... Aku pon teringin nak berkongsi pengalaman ni lepas baca artikel Kak Nora Beraura tadi hehehehehe...

Okay! Citer die begini.... Mase aku study dulu, aku duk Pangsapuri tingkat 11 kat belakang batu cave.

Alkisah ceritanya berlaku pada waktu pagi (lebih kurang pukol 7.30 pagi).. Time tu aku masih lagi tidor dan telah terlajak waktu sembahyang Subuh (Astaghfirullah Hal Azim).. Bukan sengaja... terlajakkkk tidor sebab penat....

Dalam waktu ketiduran aku tu, tetibe aku terasa seolah olah perut aku dicucuk dengan jari... Cuba korang cucuk perut korang dengan jari...cantu la rasanya... Makin lama makin kuat dicucuknye perut aku... Bile aku mencelikkan mata, sekali bukak masih loklaq lagi... dua kali bukak... aku ternampak sesuatu kat hujung kaki aku... Mende tu dalam keadaan merangkak dan transparent (maksud die tembuih nampak dinding la)... Ape yang sempat aku lihat ialah, susuk makhluk berkain putih dan berambut panjang menutupi muka sedang merangkak dalam keadaan sisi, bukan berhadapan menghadap aku...

Aku pejam mata dan celik kali ketiga, mende tu dah takde... Terus aku bangun... Aku bingung! (Bukan Bengong yee!) Sekali lagi...aku bingung.. Apekah mende itu... Mencucuk perutku dikala aku sah sah terlajak Subuh... AKu memang tak tau... Dengan rambut yang panjang... Ishh..tak leh nak agak... Tapi apa yang pasti, mende tu marah aku tak semayang SUbuh lagi... Lalu terus ku bangun dan memulakan Subuh gajah yang tidak disengajakan (hehhehehe,,,, )

AKu rahsiakan mende ni dari pengetahuan Housmate.. Bukan ape...takut dorang cuak.. sebab kami duk sebilik seorang... Kang berpindah ramei ramei lak hehehe... Beberapa bulan lepas tu, aku minta  pendapat rakan yang ada ilmu sket la.. Aku terangkan ciri-cirinya... Bila aku kata "transparent", teruih dia kata.. "haa btui la tu". Cuma tak tau menda apa.. Pada pukul 7.30 pagi pulak tuh?

Apapon, aku tak pernah gentar untuk tidor dalam bilik aku tuh... Tu la salah satu pengalaman aku berjumpa secara dekat... Taknak bercerita panjang panjang... nanti korang malas nak bace...ngeeee..

Sekian!

Tambahan : Dikala aku sedang menulis ni pada 23/2/2011 pukul 11.05 malam, tetiba TV1 jadi heng, jadi blank... sampai 11.21PM dah ada gambor...tapi takde suara... Fikir Fikir FIkir Fikir .......

18 comments:

waalllaa! said...

hahahaa...TV ko mute tuuu...hehehe..takutnyer citer ko..aku ade gak citer...meh kita wat cintu hantu berantai...hehehe

Encik Luncai said...

wah..entri berhantu rupanya..aku penah nampak kelibat budak berdiri tepi jalan dekat lebuhraya pantai timur lepas R&R temerloh..ikut logik jadah ape budak tu berdiri macam tiang pukul 3pagi..xlama lepas tu aku nampak objek pelik.aku takdapat cam bila dekat baru nampak tu lori terbalik..yang peliknya esok aku g tempat kejadian takde langsung kesan lori terbalik..

KERTAS A4 BLOG said...

@Waaalllaaa... ngahaha.. mane de mute... Menarik idea ko tuh...ngahahha.. jom jom jom! :p

KERTAS A4 BLOG said...

@Encik Luncai... Wahhh... mesti budak tu berlakon jadi tiang kut :)
Takde kesan sebab pihak JABATAN (takda)KERJA (dihari)RAYA suda cuci bersi bersiiii... kalu tiada cuci nanti orang maraaaaaa heheheh :p

Nur Ayuni said...

best gak ader cerita hantu nie..saya memang suka baca n tengok citer2 seram..nati cite lagi..huhuhu

Reyha said...

elehhh terlajak kununnn.... elok antu tu cucuk ngan paku atas tengkok tu. liat betuiii nak bangun subuh!!!

KERTAS A4 BLOG said...

@Nur Ayuni...ngeehehh... aku memang ade lagi la sedikit sebanyak pengalaman... nanti aku citer.. ce citer ce citer... ngeee :p

KERTAS A4 BLOG said...

@Reyha aka dinda... gehehehe.. liat kan bole dibentuk jadi keras cam pasu bunga... kan kan kan ! :)

Afzainizam said...

♥♥(¯`'•.¸(¯`'•.¸**¸.•'´¯)¸.•'´ ¯)♥♥
TERIMA KASIH ATAS.. KUNJUNGAN ANDA
(_¸.•'´(_¸.•'´*♥♥♥♥*`'•.¸_)`'• .¸_)
buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Terima kasihhh atas kesudian kunjungan balas anda ... kami amat hargai... Thanks dan terharu..

uihhhhhh mmg dahsyat tu.... kalau bolehhh aku tak mau jumpa makluk halussssss itu lerrrr

Firman Allah SWT dalam surah Fussilat ayat 36 yang bermaksud:

"Dan jika kamu ditimpa suatu gangguan atau godaan dari syaitan, maka berlindunglah dengan Allah SWT, sesungguhnya Dia lah sahaja yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui."

Nora Shahaira said...

suka komen Afzainizam tu..

wei (sampai sekarang tak tau nak pgil budak ni ape)..beraura sangat akak nora ni yek...

akak pun ada gak pengalaman..tp belum terserempak la (minta dijauhkan)..(ce citer ce citer..) dah kul 12 ni..sok aaaa

Fiqas said...

salam... dulu masa zaman2 duk hostel sekolah, selalu jugak la terkena usikan makhluk halus ni..tapi tak pernah nampak lak...

pst, itu makluk halus yg baik, tolong kejutkan bgn utk solat...hehehh

kamarukom said...

wuhuk sogham tegak bulu ghoma den...aiyo..dhla aku tgk post malam2 hr tu, so aku tggu siang bru bc hahaha

princess laila said...

wup. seram woook~
siap baca depan kawan2 g nih.haha~
bt caves?? huhu~ mkhluk dr c2 lah ko0t~ ehee.
xpe.ok lah tuh 'dy' kjot suboh :)

emm.ati-ati nak tulis ntry pasal 'dy' keyh ^_9 ahaks!

KERTAS A4 BLOG said...

@Afzainizam... kekadang Allah akan tunjukkan kepada kita untuk menguji keimanan.. hehe.. bagus bagus...

@Kak Nora... memang berauraaa laahhhh! panggey je apa yang kak nora suke ngehehehe... takot takot :p

KERTAS A4 BLOG said...

@Fiqas... zaman sekolah memang menjadi kebiasaan.. tau takpe...baik die kan kejut bangun subuh heheheheh :p

@Kamarukom.. elehh ko.. kat sana bukan banyak ju-on keee hehehehehehe :p

KERTAS A4 BLOG said...

@Princess Laila... haha.. mai batu cave yee.. awat tak ajak sekampong duk depan pc.. baru syiok kekekeke.. hati hati sebab die ade duk bace gak ek :p

Nora Shahaira said...

kotak menjerit ko asyik tak muncul..susah akak nora nak tinggalkan pesanan selepas bunyi ..prruuutt!!!!

KERTAS A4 BLOG said...

@Kak nora... ngeheheh.. die malu malu kucing ngan kak nora tuuu :p

Post a Comment

 
----------------------------- -----------------------------